torsdag 2 februari 2012

Tyget till haklapp blev tossor....

Förra helgen fick Isa  premiär åka baby pulkan till Tindras stora förtjusning. Problemet var ju bara att lilla syster inte kommit på tjusningen av att gå riktigt än, så vinter skor är inte inköpta. Eftersom de bara blir klumpiga när hon sitter i sin vagn. Fast detta med pulka blev populärt. Dessvärre inte så behagligt för hennes fötter som bara hade varma raggsockor på sig. Och efter att stora syster tog en promenad med lillasyster i snön  blev fötterna både blöta och kalla. Men så kom jag på att jag fått med mig en bit PUL-tyg när jag var till Strömming Design härom veckan. Har aldrig sytt i det materialet förr eftersom man oftast använder det till tygblöjor, men med lite rådfrågning så blev det tossor till Isa istället för haklappen som det var tänkt från början.Det blev helt perfekt. Blev en liten bit kvar så hon ska få matchande vantar oxå så småning om Och det blev ju inte sämre när det kom ett par hemstickade raggsockor i mjukt ullgarn från min faster i ett kuvert på posten.
Så nu är vi förberedda på att åka mer pulka.

2 kommentarer:

  1. Jättefina! (kom hit via Strömmings blogg)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ja dessa blev en favorit. Nu sitter hon i snön utan att bli blöt.

      Radera