lördag 17 mars 2012

I can fly, I can fly.....I can fly.........

Idag har vi varit och firat en liten tjej som fyllt 3. Hmmmmm vad köper man då??? Det är ju så svårt. Så jag frågade naturligtvis hennes mamma vad hon behövde och vad hon önskade sig. vet ni vad jag fick till svar???    - "Här är det Peter Pan som gäller just nu. I andra hand snövit eller Askungen. Fast Peter Pan står högt i kurs"
Peter Pan???? oj det var helt oväntat. Tänkte mig prinsessor eller dockkläder. Tog det som en utmaning. Är det Peter som gäller så är det. Efter lite hjälp från några andra sy galningar, 2 telefon samtal och en privat budfirma (det vill säga min sambo) så hamnade 1 m Peter Pan tyg hemma hos oss och efter att ha knepat och knåpat med mönsterdelar hit och dit blev det en tunika och en solhatt. 
Och den lilla Peter Pan-fansen blev glad över sin present och klädde på sig det direkt och sprang sedan med det hela kvällen...Tänk vad roligt det är att se barn nöjda!!!



Ja oxå hann vi ha lite mor och dotter tid idag när minstingen sov. Och jag tackar ju inte nej till lite hjälp. Vi fick till 4 mössor. Jag sydde och Tindra plockade bort nålar och klippte tråd. Ja hon ställde 1000 frågor hur en symaskin fungerar oxå. Hmmmm hennes mamma är inte så teknisk så jag ska leta upp ett Ewa så funkar det program åt henne på SVT. Vet att hon har gjort ett program om det nämligen...

Nej nu ska det sys 4 års present..
Natti// L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar