måndag 4 juni 2012

Delad glädje= dubbel glädje...



är det inte så det heter????...är inte så inne på ordspråk. För ett tag sedan gick jag med i en grupp på FB. Sew along med Karinottilia.där vi tillsammans syr samma sak med hjälp av Karin som gör bildbeskrivningar med olika etapper. Oj vad roligt det är....och BRA! två olika väskor (var av en är Weekend väskan jag bara måste sy snart!), en klänning och sist var det BH. Oj oj oj vad fina saker det har skapats där. Tyvärr har tiden inte räckt till för mig att delta i något projekt än. Men Weekend väskan har jag mönster till så den SKA jag sy. Nu är det sommar och ett litet mindre projekt drogs igång. En plånbok...så bra! Behöver en ny oxå är det ett lagom projekt i och med att sommaren kommer och vi har annat som ska göras oxå. Så detta ska vi vara med på. Ja ni läste rätt. Vi det vill säga jag och min dotter. Hon har ju oxå börjat sy lite grann. Än så länge bara för att lära sig symaskinen men ändå. Jätte duktig är hon och intresserad. Så jag frågade om vi skulle hjälpas åt. Jaaaaa mamma. Om du syr och nålar Så kan jag klippa tråd och ta bort nålar. Så nu kör vi en mor/dotter projekt. Och gissa vem som bestämde sig för tyg först??? Jo hon. Blir ett Barbie tyg, ett grön blommigt tyg oxå var det viktigt med vit dragkedja så det får vi köpa. Oj oj oj så laddad hon är på detta. Alla delar utklippta och vliseline på stryket. Nu väntar hon på nästa del som kommer på onsdag.....fortsättning följer..


/L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar