lördag 18 augusti 2012

Enda in i sängkammaren till brudparet......


......skulle vår present till de nygifta paret. För när barnens Onkel S och Tante R gifte sig i somras så gav vi dem  hemsydda påslakan set till sängen deras. En liten annorlunda present kanske, men en sak som är speciell och som kan användas ofta. 
Sydde det i vitt bomullstyg med grå knäppning ner till. Upptill på påslakanet så broderade jag ett monogram med deras först bokstäver i förnamn/efternamnet och bröllopsdatumet. Och som dekoration sydde jag på siden band i grått både på örngottet och påslakanet. Med andra ord, inget krångel utan HELT ENKELT!

Tack till I som hjälpte mig kolla upp storlek. De har liksom helt andra mått i Norge. 

Tack till min sambo som ja först hjälpte mig att lägga in broderi programmet i datorn. För det fungerade inte när jag för en gång skull skulle använda det och för sitt tålamod med mig när detta projekt gick fel från början till slut. Fast den historian tar vi en annan gång. Det blev ju bra till slut! 

Tack till Onkel S för bilderna. Vad skulle jag göra utan dig när mitt minne sviker?

Och om jag nu bara kan bli vän med denna broderi enhet igen så vet jag fler som vill ha. Inte minst jag själv!

Onkel S & Tante R dessa ska användas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar