söndag 28 oktober 2012

Bläääääää......


massa sy-energi, men nu är "jinna" lapparna slut. De sista gick till t-shirt med matchande kalsonger. Till faster´s stora kille. Har ju sytt ett par förut, men de var lite trånga i benen så nu har jag gjort ett nytt försök. Dessutom så gillade han tyget så då fick det bli en matchande tröja till oxå. Bortskämd??? Kanske, men det är väll en faster´s rätt här i livet. Tyget kommer från Strömming är naturligtvis ekologiskt. Tyvärr för er som gillade det sålde vi det sista på tygmässan och det kommer inte in igen. 

.

Oxå dessa härliga MÖSSOR!!! L-mössan är en beställning och ska söder ut i landet. J-mössan ska pryda en söt liten tjej utanför Uppsala..Fjärils mössan är en beställning från min mamma faktiskt och gör att EB-föreningen får ytterligare 50:- från made by jinna. Härligt!!!

När vi ändå är inne på EB. För er som inte vet vad det är. Så kan jag berätta att det är en allvarlig hudsjukdom som gör att huden inte håller. Det vill säga går sönder eller får blåsor. Jag visste inte heller vad det var innan världens mysigaste kille kom för ca 4,5 år sedan och jag blev faster. Just nu pågår det EB-week runt om i världen för att göra ett försök att dela information om denna sällsynta sjukdom som ingen tror finns. På http://ebforeningen.se/ kommer det att läggas ut artiklar hur det är att leva med EB. Kan bara säga..
LÄS DEM!!!! Och snälla dela den gärna på era bloggar om ni har eller varför inte på er facebook´s sida. Vill oxå varna känsliga för otäcka bilder.

Nu ska det klippas lite. Undrar om jag vågar sätta saxen i merino-ullen från Strömming....för snart kommer det påfyllning av "jinna" lappar.
// L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar