söndag 17 februari 2013

Full av energi.......


kan man bli annat efter att fått tillbringat 2 hela dagar på sy-festivalen??? Låter konstigt, men väldigt sant faktiskt. Har laddat upp med en massa inspiration efter att sett en massa fina tyger och annat smått och gott. Och mest av allt vilken kick det är att få träffa så många trevliga sy-tokar.

TUSEN TUSEN TACK till alla som jag träffat och som varit in inom Strömming´s monter för shopping och en pratstund.

Och extra tack till Susanna för att jag åter fått vara med. Alltid lika roligt !!! :) 

Nu är tvättstugan full av nya tyger här som ska tvättas. Åh vad med fint!!! Har ni tex sett Gekko´s nya tyg Happy summer???  Det ska naturligtvis bli sommarklänningar till mina döttrar. Blev dessutom lite Liandlo tyg apor hoppas i sängen till min lilla Isa som sjunger den sången får fulla muggar just nu även deras bondgårdstyg kom med hem efter en väldigt speciell beställning jag fått in fast mer om det senare i vår. Hmmm vad hamnade mer här hemma??? Jo, en bit an Gekko´s blommor i rosa. Kunde liksom se mig Tindra i det. Oxå blev det ett nytt mönster på shorts till mig från Karinottilia. Oxå givetvis "lite" tyger från strömming. Hur kan man låta bli??? det jag mest är förvånad över är att jag just nu tvättar nya tiger/stjärn tyget. Kan ärligt säga att jag inte tyckte om det när jag fick se bilder på det, men ack vad jag har ändrat mig. Och det står jag för....det är skit tufft!!! För er som missat det KÖP!!! annars kommer ni ångra er.

Till sist. Klänningen på bilden är klänningen som hängde i strömming´s monter under helgen. Den tillhör min Tindra. Och den är hon glad att mamma inte sålt. Var lite orolig där...tyget såldes av Strömming men såldes slut under lördagen och kommer inte in igen.

Sköt om er, Linda

2 kommentarer:

  1. Jättefin! Det tyget är så grymt! Koftan i förra inlägget är ju också to die for! :-)
    Kul att ses på festivalen!
    //Thea

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Thea. Tygerna är grymma. Bor i koftan, men tyvärr är klänningen lite för stor förr Tindra än. Funderar på att dra i resår i hals och arm mudd för att hålla ihop den liten...
      Ja så kul med dessa mässor. Är lite avis på de som får ta sig till Göteborg.
      Sköt om dig, Linda

      Radera