tisdag 26 mars 2013

Hur dum får man vara???


För ett tag sedan fick jag beställning på en exakt sån här mössa. Den blev skickad till Skåne och ägaren var så glad i sin nya mössa. Nu får jag höra att den försvunnit på skolan och ägaren vill så gärna ha en ny. Naturligtvis rycker "Jinna" ut och syr en ny, men frågan är ju hur dum är man om man plockar hem en mössa som inte går att köpa i vanlig butik??? Visst kan barn göra så, men borde man inte ha lite mer vett som förälder??? I alla fall skulle jag  reagera om någon av mina barn skulle ha med sig någon annans kläder med sig hem. Det behöver ju inte vara medvetet....eller är vissa föräldrar så stressade att de inte reagerar. Skrämmande!!!
Men skåne en ny är på gång......nu blir det en hel kväll med mössor. I LIKE !!!! tyvärr kommer inte alla bli färdiga då mina lappar tagit slut och min leverantör hann gå på semester (någon som jag unnar henne) innan de hann dyka upp från fabriken, men snart så....
 // L

2 kommentarer:

  1. Håller med, utomordentligt korkat, när ska man använda den liksom. Tur att du kan sy en ny till skåne.

    Jättefina är de dessutom, gokväll!

    SvaraRadera
  2. Min dotters sprillans nya vantar blev nedgrävda i sandlådan av en dagiskompis. Kanske har "din" mössa gått ett liknande öde till mötes? Hoppas den kommer fram så den lille beställaren får ett ombyte.

    SvaraRadera