söndag 27 september 2015

5 maj!!! oj oj oj....

Tänk att jag inte har bloggat sedan i maj. Känns väldigt dåligt, men mycket hände i våras och verken tid eller lust fanns till något annat. Och faktiskt har jag inte sytt så där jätte mycket heller. Lite har det dock blivit och jag försöker nu uppdatera bloggen med bilder. För det finns det ju så klart.


En overall till Elias i blå/turkos fleece. Stl 74


 Självklart ska Frost freaket ha Frost shorts, stl 104


Underbart frukt tyg från Strömming, blev klänning och tights till Isa, stl 104


Åhhhh detta knappt tyg är helt fantastiskt. Så fin i färgen. Isa har fått klänning i det och nu kan lillebror matcha med t-shirt. Stl 74


Tindra har många kompisar, men en av dem älskar att baka. Så när hon fyllde måste vi ju bara sy ett kock kläder. Mönster hittade vi i en gammal Ottobretidning, stl 134


Har ju länge tänkt byta och göra mina lappar mer personliga. Och när det i somras var dags att beställa nya så tog jag hjälp av Ulrika på 3exter. Se så fina!!! Min fjäril ritad av Sara Eriksson. Personligare än så kan det knappast bli. SÅ NÖJD!


Denna lilla mannen jobbar på som bara den. Ett steg i taget....Här har han en lekdräkt som jag sytt i Gekko´s underbara Summer. Tyvärr regnade sommaren bort så han fick inte använd den så mycket. Stl 74


Denna stora tjej laddar för dansavslutning på Stadsteater och från ha varit docka, pirat och paket så var det ond drottning tema i år. Och fröken som vet hur hon vill ha det bestämde sig för att en krage som kunde stå upp var grejen. Mamma fixar!!! Jepp kanalen med sugrör i.Och så duktig hon blivit.....


Retro birds.....ja detta tyg kan man inte få för mycket av. Och det blir finare och finare....Tindra ville ha kjol. Varsågod!


Superhjälte tshirt till våran super kille. I stl 74

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar