torsdag 20 oktober 2011

Nej, nu får jag skärpa mig!!!


 Ja då var det länge sedan jag gjorde uppdatering igen då. Det har blivit lite sytt sedan sist. Inte lika mycket som förr. Och ännu mindre har det blivit de sist veckorna då vi har kontoret/sy rummet fullproppat med möblerna från vardagsrummet som är under renovering. Ja och badet oxå för den delen. Men här kommer en uppdatering i alla falll.

Maamas lilla skrutt i sin "jinna" mössa som stor skrutt beställt åt henne.

PÅ sy-lanen i söndags började jag på ett nytt projekt. Vantar! Oj vad det var roligt att sy. Dessa är sydda till min Tindra så hon matchar sin mössa. Älskar detta tyg. Hon har beställt pyjamas till sig och lilla syster i det oxå, men först vantar till lilla syster. Mönstret är från Bibbi´s gratis mönster, men det är stort i storleken så jag ska göra om det. De är jätte sköna så det blir ett par till minst... Dessa är fodrade med svart fleece förresten.


Givetvis fick en av Tindras kompisar ett par "Jinna" vantar som matchar hennes mössa..Synd att tyget nu är slut annars hade hennes mamma kunnat fått ett par hon oxå.

Eftersom stora syster tyckte det var orättvist mot lilla syster  så fick hon givetvis oxå en mönstrad mössa. Den rosa har även Tindra bestämt färgerna på då det är en 5 års present till en av hennes kompisar. Och pannbanden är sydda till en grannes barn som tack för tipset. Ska bli fler såna till våren. Tack G !!

De mönstrade är till Tindra som valt tyget själv. Och den andra ska till en dagisfröken på min brorsbarns förskola.

Dessa är till en barn skara i Skåne

5 "jinna" mössor sydda på beställning till min granne för att ges bort i present runt om i Sverige.

Oj vad man hittar när man rensar ut skåpen. Denna hittade jag halvfärdig. Min dotter Tindra skulle haft den för att matcha en omlott klänning jag sydde till henne i lika tyg till ett dop vi var på för så där snart 4 år sedan. Fast nu är den färdig och använts flitigt.

Tossor till Lilla Isa. Börjar ju bli kallt så hon må ju ha ett par när hon sitter i vagnen. Sydde 2 par då jag inte visste hur storlekarna var. De är sydda efter ett gammalt omgjort Ottobre mönster och med inspiration från bloggen Krimkrams.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar