lördag 23 juni 2012

Hedersuppdrag...






och dessutom behöver inte V´s docka frysa i sin nya säng. 
Min kära morfar har alltid snickrat saker. Förresten han kan nog det mesta när det gäller hantverk. Och det är nog en av dem runt mig jag har fått mitt intresse för att vara kreativa. Har mååååånga kreativa och praktiskt lagda släktingar runt mig. 
När jag var liten fick jag en pall av min morfar. Nu har han gjort en varsin pall till mina döttrar T & I. Så nu står det 3 stycken här hemma. Och de används på olika sätt. T använder dem för att nå upp i köksskåpen och I sitter på dem och äter frukt osv...
När min kusin fick barn oxå en tjej. Ja ha ha min mormor & morfar har 6 barnbarn av dessa är det bara jag som är tjej och nu när de har fått 7 barnbarnbarn så är det tvärt om bara 2 killar. Ha ha ha ....
Till lilla V har iallafall morfar gjort en jätte fin dockvagga och till den har han frågat om jag kan hjälpa till att fixa en madrass. Och givetvis gör jag det! Det blev täcke och kudde oxå. Stackars dockan kan ju inte frysa nu när hon fått sån fin vagga att sova i eller hur???? 

Så varsågod lilla V......

/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar