tisdag 26 juni 2012

Regn regn....



och grått så jag piggar upp med bilder från midsommar då vi hade en av de få dagarna hittills med sol och värme. Första bilden är på I som har lekdräkten jag sydde åt henne och som hennes pappa beställt fler av. På den andra bilden är det T som har min gamla madicken klänning på sig som min mamma sydde till mig när jag var 5-6 år. Så roligt att det finns kvar. T som förövrigt lärt sig bromsa på sin cykel så nu ska hon bara cykla.
Det kanske dröjer lite innan nya bilder på ny sydda plagg dyker upp, men det är bara för att jag håller på att sy klänningar till tjejerna som ska de ska ha på bröllopet vi ska på om 1,5 vecka. Då gifter sig nämligen barnens onkel S och tante R sig. Ska bli kul. 
Har en massa färdigt klippt som ligger på hög öhhh förlåt hänger i kö. För jag och min pyssel tokiga dotter tog beslag på pappas verktyg i söndags och tillverkade ett klädstativ. Så jag kan hänga det istället för att ha högen på skrivbordet på och ta plats. För vi är ju fler som ska använda det och dessutom så kan inte katterna ligga på det så det blir fullt av katthår. Kommer bild så fort T har målat det svart. Fast först måste det ju bli väder till det.. Nu ska jag dricka upp kaffe koppen och ta nya tag. Fler saker ska klippas ut.. bla linne till T i får tyget från strömming har redan i t-shirt hängande med det var så roligt att klippa i så det blir ett linne oxå.

// L

2 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder och mössor du gör! Jag har precis hittat hit och bläddrade bland dina tidigare inlägg och hittade den grå väskan med vita prickar, var har du hittat mönstret till den, den var ju jättefin! Jag är lite sugen på att sy en skötväska till min syster som väntar sitt första barn i höst och jag gillade modellen på din väska...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack!!! Mönstret på väskan du sett är från Stoff och Stil.
      http://www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx?group_id=1221
      Om jag skulle sy om den så skulle jag använda ett kraftigare tyg både in och utsidan. Nu är den sydd för att matcha en kjol som jag sydde till Tindra som jag ser är obloggad.
      Tusen tack för kommentaren
      L

      Radera