onsdag 17 oktober 2012

Börjar tömma av.....


........allt jag klippt, klippt och klippt. Så skönt att man bara kan sätta sig och njuta. Avkoppling kallas det visst för! Men högen med färdig klippt är perfekt nu när en ny maskin kommit hit och ska provas. Dessa plagg är kanske inte perfekta men jag lär mig..Svårast än är att byta färg på tråden. Hoffff......
Först blev det en kofta till mig faktiskt. Mönstret är ett ihop plock från en gammal bok jag ärligt har stulit från min mamma och heter "sy i mjuka tyger". Det kommer bli fler helt klart. Just denna är sydd i tyg från Strömming Design. Och jag kan lova att denna kommer jag att bo i.


Sedan fick vi höra av förskola att det var dags att lägga speciella sovkläder i sovpåsen för det börjar bli kallt ute. Ja på vår förskola så sover alla barnen ute i sina vagnar. Något vi tycker är bra. Så nu har I fått en ny fleece overall men rosa får tyget även det är från Strömming Design. Fleeceen kommer från mina gömmor och var igentligen utklippt till att bli en tröja till far i huset här. Säkert utklippt i 7 år och har inte blivit sydd så nu blev detta UFO en varm overall till vår dotter istället. Fattas bara vantar och tossor sedan så är hon klar för middagsvilan i kylan.
Nej, nu en liten stund till vid maskinen och sedan sängen.

// L

1 kommentar:

  1. Vad snygg overallen blev i enfärgad fleece! Och snyggt att kanta i mönstrat tyg!

    Vår lilleman sover oxå ute så han fick oxå en sån här overall (fodrad) att ha i "sovlådan". :)

    SvaraRadera