söndag 21 oktober 2012

Oj vilken helg......


.....tack snälla för en trevlig och lärorik helg. Speciellt tack till alla ni som varit inom Strömmings monter för en pratstund. Har lärt mig sååååå mycket i helgen oj oj oj....TACK! Är så inspirerade och fylld av sy lust, men ikväll hamnar fötterna högt upp och lite tv-slö. Men imorgon.....måste ju sy nu för att få plats med det nya som kommit hem. Eftersom vissa inköp ska bli julklappar så lägger jag inte upp några bilder på inköpen, men en sak kan jag ju bara säga. Att Strömming´s ull ligger i tvättmaskinen redan. Mina tjejer ska få koftor  av det med blommor/äpplen och sambon ska få tröja i den helsvarta. Ni som inte var inom och kände på den missade verkligen något. Så mjuka!!!



Och komma hem till dessa två galningar. Ha ha ha....Tindra dök i inköpspåsarna på en gång. Åhhh ja tyget från Gekko fanns där. Precis som hon önskat sig. Sedan har hon ju önskat sig mössa i Strömming´s randigt och det fanns ju naturligtvis med det oxå. Isa då.?  Ja hon var glad hon äntligen fick sin mössa med rosa får som varit monter-material i helgen. Den åkte på och fick den knappt av när det var sängdags. Ja, sedan har hon lagt beslag på biten med ull med blommor/äpplen på... den kastade hon sig över och kramade 
"-Mamma fiiiiiin! Isa´s"  Det måste väll vara ett bra betyg???


Till sist måste jag bara visa denna underbara klänning som Marina sytt. Hon satt och sydde i Pfaff´s monter bredvid Strömming på mässan i helgen. Hon syr massa fint. Ta en titt på hennes blogg  http://www.lucats.se/pyssel/.
Var bara tvungen att ta med en bild på just denna klänning. För vi hade såna  påslakan som små. Finns kvar men min mamma håller hårt i det så jag inte ska sätta saxen i det. På sätt och vis är väll det kanske bra. För jag tror inte jag skulle kunna bestämma mig för om det skulle bli en klänning eller foder till en jacka.....Svårt det där! Så mamma låt mig inte klippa i det förrän den dagen det inte går att ha som påslakan.

/L

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jepp.... nu ser jag verkligen ännu mera emot att bli kompis med OL:n.

      Radera