tisdag 12 mars 2013

Tack för sparken.....


För någon kväll sedan var det en sy-kompis till mig som hade tagit sig i kragen och lagat en massa saker som blivit liggande. Det är ju lätt hänt. Så tack Susanna för sparken!!! Det gjorde att jag har börjat ta tag i saker som blivit, ja liksom bara liggandes eller halv färdigt. En kväll och Isa fick sig ett par nya byxor med en tunika till. Legat halvfärdigt. 15 min tog det och hon har invigt det idag. Sedan har jag två munktröjor som Tindra älskar en i röd hjärtvelour och en i kron velor hängandes. Hade tänkt att jag skulle förlänga armarna på dem, men nej kan inte sätta saxen i dem så nu är det nerlagda i kläder stl 116/122. 


Sedan blev det naturligtvis en beställning färdig oxå. Passade på att klippa till medan jag ändå klipper fjärils mössor för full fart. Så kul!!! Beställningarna haglar in och jag ska försöka sy så många jag bara kan. 
Nu hänger det bara en jacka som inte är färdig på mitt klädstativ. Åh ja den ska bli klar. Ska klippa ut resten av mössorna ikväll och sedan passa på att klippa ut arm muddar till jackan samtidigt.


Ja sedan har jag faktiskt sytt gardiner oxå. Varför bild??? Jo för att det är det värsta jag vet ATT SY GARDINER. Tindra började och jag sydde färdigt. Och nu sitter de uppe i hennes rum . Hon är nöjd och då är ju hennes mamma nöjd oxå.

Nej mot klipp bordet. Trevlig kväll!!
/ L

1 kommentar:

  1. Håller med, gardiner är det värsta! Men det blev fint iallafall.

    Mycket bra att få en spark ibland att göra klart, det flesta grejjerna går ju rätt fort att färdigställa när man bara kommer sig för... Bra jobbat!

    SvaraRadera