måndag 4 mars 2013

Vet inte vad jag ska säga, men TACK!!!!

Kunde inte låta bli att ta en samlingsbild. Har ni sett så många fina färgkombinationer???
I fredags la jag på massor av mössor . Så otroligt roligt!!! Är så tacksam för att ni väljer att hjälpa mig att samla in pengar till den hemska sjukdomen som man inte visste fanns förrän, man får det alltför tät intill.

För dessa mössor tar jag 150:- och då går 50:- till EB- föreningen. Vad är EB-föreningen då??? Det är en förening där ALLA jobbar ideellt och jobbar för att förbättra och för att dela erfarenhet om sjukdomen till de drabbade personerna/familjerna som har någon typ av EB Epidermolysis Bullosa (EB)
  
 Vad är Eb då??? Jo, det är en sjukdom som är ärflig och som inte kan botas. Och finns i 3 olika grupper med olika svårigheter av symptom. Symptomen är svårt att förklarar tycker jag då det skiljer sig så mycket från person till person. Men i korthet så kan man säga att det är fel på den drabbades hud lager och detta medför att den inte sitter fast eller är tillräckligt slittålig. Så vid nötning, tryck eller slag så lossnar huden och bildar blåsor eller i värsta fall skalas av. 

Tack Jenny Tilldal för att jag fick låna bilden

Detta är väldigt svårt att förklara, men jag tycker denna bild på en hand visar det bra. Skulle gissa att hon ramlat och slagit den. Och vips så....ser det ut så här. Inte nog med att dessa drabbade måste tänka på vad det gör och inte bör göra. De och deras anhöring får varje vecka lägga ner massa tid och energi på omläggningar av öppna sår och i förebyggande syfte. 

Och i allt detta så finns då EB- föreningen som stöd och för att dela erfarenhet med varandra. Framför allt stötta familjer som blivit drabbade.   

Måste bara säga det. Ni är så otroligt duktiga!!! Och det är med glädje jag kan säga att snart ramlar det in lite pengar på föreningens konto igen. Gå in på http://ebforeningen.se/ och läs mer.

Dessa har skickats med posten norrut.
Dessa skickades söderut med ett litet extra paket. Där designern Gaston har varit med.
och dessa har hamnat på västkusten.
Tusen tack, nu står det 2 födelsedags presenter, färdig ställa min jacka, vår jackor till mina tjejer, tros-maraton oxå fler mössor, Fast först sova.

Och ni BÄR VÄLL EN FJÄRIL???

4 kommentarer:

  1. Så många fina mössor! Tack för ditt stora engagemang, det är värt så mycket. <3
    Bilden på Natalies hand är tagen efter att hon fallit utomhus och tagit emot sig med händerna. Trots att hon har skumförband som är 0,5cm tjockt samt bandage och vantar blir det så...
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy. Stackars liten. Var varit med när Gaston gjort det en gång. Det är så hemskt när huden liksom bara lossnar...går inte att förklara man måste nästan se det.
      Ja då syr mössor så många jag hinner. Blir lite längre leveranstider nu när jag jobbar men men så är det....

      Radera
  2. Hej Linda!

    Fick tips att gå in på din sida och titta!
    Va kul att det går så bra med mössorna och att du hjälper till att samla in pengar! De är verkligen superfina!
    Och lite toppen känns det för mig med som fick äran att hjälpa till på ett litet hörn! ;)
    och jag bär en fjäril, den jag fick av dig sitter fast på en av mina väskor! :)
    /Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Sara....det är ju du som står bakom utseendet på fjärilen.
      Tack så mycket!!!

      Radera