onsdag 29 maj 2013

Dansa min docka......


Inte ofta man syr dockkläder i stl 128 eller hur???? Men det har jag gjort! och här kommer resultatet. Tygerna är från gömmorna. Mönstret på byxorna är från senaste Ottobre tidningen medan tunikan kommer från en helt underbar bok "Girls Style book" av Yoshiko Tsukiri. En bok full med mönster och lätt var det oxå. Dessutom fick jag ju sy i vävt tyg igen. Måste säga att det var pricken över i:et. Det är liksom något speciellt med det. En klänning till är på gång. Det lila prickiga tyget är färdigt tvättat och nästa vecka ska jag åka och låna mig en symaskin. Ja min är ju på genomgång. Så det är ju tur man har en snäll mamma. Men kan lova att det kommer bli mer från den boken både till Isa och Tindra. Och till mig ja hon har ju gjort en bok för vuxna oxå. Så så fort jag smällt allt som sker runt oss just nu och får mina maskiner tillbaks så... Åhhhhh längtar!!


Åh varför sy dockkläder i stl 128??? för att världens bästa Tindra hade dansavslutning. Och Uppsala dansakademin slutar alltid sina vårterminer med en föreställning på Uppsala stadsteater. Årets föreställning hade temat "Drömmar" och Tindra´s grupp var dockorna i ett dockhus.....åh jag kan säga att det kom både en och annan tår från stolt mamma´s ögon. Så duktiga! Och som traditionen är så får ju alltid dansarna blommor efter sina föreställningar och det måste man ju få även fast man bara är 6 år fyllda eller hur???

/ L

2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Så fina kläder det blev! :)

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Håller med, det är nåt speciellt med att sy i vävda tyger. =)

    SvaraRadera