tisdag 23 juli 2013

ÄNTLIGEN!!!!

Oj ja detta är verkligen på tiden. Skulle gjort det för länge länge sedan....min kära sambo har tjatat och tjatat. Ja jag vet jag borde väll kunna fixa en bankdosa själv. Men nej jag kan inte och jag har i ju för sig aldrig försökt heller. Och varje gång han frågat om han ska hjälpa mig så har han fått samma svar. Jag inväntar några inbetalningar. Men mössbeställningarna tar ju aldrig slut. Och det är väldans roligt. Tyvärr så när det äntligen börjat lugna sig så hade vi en olycka här hemma. Brand i köket! Inte så mycket brandskadat, men rökskadat och pulver efter släckningsarbetet. Detta har med fört att vi haft KAOS här hemma. Eller hemma??? Det har nu gått 11 v och vi har fortfarande inte ett fungerande hem, men det tar sig....fast sakta. Och när dessutom både jag och barnen varit sjuka under tiden har det naturligtvis slitit ännu mer på oss. Men mer om detta kommer i ett senare inlägg. Just nu försöker vi bara koncentrera oss på det positiva runt oss. Som att Vi,

-  är lediga 2 1/2 vecka till.
-  har Sommar, sol och massa bad
-  börjar få fint hus.
-  ska ha en mys weekend med våra familjer. Längtar!!
-  haft ett par fina dagar på Sommarland i skara med trevliga vänner.
- har många runt oss som hjälpt oss mer än var de tror. 

Men något som är väldigt roligt och som ger väldigt mycket energi det är att jag eller förlåt, min sambo har precis överfört 2500:- från mitt "made by jinna" konto direkt till EB-föreningen´s konto. Varsågoda! Och mer är på väg.  Och nästa år är det ju sommarläger för EB föreningen så jag hoppas att jag snart kan börja sy igen. Så ni som är sugna på en fjärilsmössa tveka inte att skicka mig ett mail snart....



Njut av dagen. Vet aldrig vad som händer imorgon, L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar