tisdag 3 juni 2014

"-mamma jag ska lära dig norska !"


När jag var på väg till stan härom dagen så säger min 3-åriga dotter till mig.
- Mamma jag ska lära dig norska!
- Okej
- Pappa säger jordgubbe.
- Ja ha
- Mamma säger vinbär.

Ha ha lilla troll unge inte lätt det där med språk. Och dessutom när man har två språk som ligger relativt nära. Nu förbereder vi oss för sommar och värmen. Isa har fött en klänning i ett härligt jordgubbstyg och stora syster beställde en t-shirt. Nu saknas bara värmen! Och den kommer mellan varven. Härligt!!
Har lite mer sommarkläder utklippta åt dem, men dessutom så hade jag en massa sommar ull från Janus med mig hem efter sista Norge turen. Härlig och jätte mjuk. Så ikväll blir det nog soffhörnet tillsammans med mönstertidningarna för att leta  mönster till tjejerna på tunna sommar koftor.. Sedan är ju frågan vad syr jag till bebisen i magen?? Sommarkläder?? Långa ben och långa armar??? och framför allt är det en liten lillebror eller lillasyster som kommer. Hmmmmm.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar