måndag 14 december 2015

Tack snälla ni.....


Alltså tack snälla ni som varit in och gillat och skrivit en kommentar speciellt på tröjan Tindra har på sig. Måste hålla med att den är väldigt fin. Har fått otroligt många frågor om dem. Trodde alla hade sett denna underbara tröjmodell. Jag och Tindra är ju ett fan av dessa kragar. Så när jag efter en tur till Strömming hade med mig detta tyg med snöflingor hem så slogs vi lite om det, men vad gör man inte för sin dotter. Offrar sig! Och jag kom ju inte så illa ut jag heller. Fick ju tyget i den andra färgkombinationen. 
Mönstret kommer ifrån en tysk sida och heter Missy. Bara att gå in och betala. Sedan skriver man ut det på skrivaren. Tejpar ihop det. Isa och jag fick på så sett en pysseldag. Eftersom de tjatade mest om sina tröjor så fick de gå först. Ett otroligt roligt mönster att sy. Dessutom var det både enkelt och gick fort.


Tindra fick den modellen med krage. Då hon inte gillar huvor. Spetsen är från 3exter och elastisk. Först sydde jag på överdelen på respektive underdel. Pressade sömmen och sedan sicksackade jag fast spetsen innan jag sydde ihop de olika delarna.


Teater apan i familjen Isa. Jag hon har som alla andra drabbats av frost febern. Så hon fick en Missy i Frost tyg naturligtvis. Hon har dessutom fått modellen med huva. Även på denna sydde ja på en spetskant. Denna gången är det faktiskt underklädsresår från 3exter. Den passade så bra i färgen och dessa tröjor är lite "man tager vad man har". Passar mig perfekt.

Vilken sylust jag fick igen efter ned turen med inställda julmarknader jag haft i december (mer om det i förra inlägget). Kanske jag skulle smita in och sy lite nu??? Bara lite....har ju bara några julklappar kvar innan jag ska ge mig på att sy en Missy åt mig. Ja det är faktiskt sant. Har nästa sytt julklappar åt 12 kusiner och det är bara den 14 december. Helt galet och har än så länge inte ens suttit uppe längre än till 23. Detta har aldrig hänt tidigare. En orsak är en mamma som jag känner som redan i somras börja säga att hon var klar med sina julklappar. Och då tänkte jag attans vad skönt! Så iår ska jag vara färdig senast den 19 dec. Och det fixar jag ju lätt. Tack Linda...
Sedan ska jag sy mig en ljus turkos Missy kombinerat med snöflingor grått.....LÄNGTAR!!!!

Tusen tack snälla ni ännu en gång och är det någon som behöver ha mer hjälp så hojta till...
/ Linda

3 kommentarer:

  1. Kanonfina tröjor! Finns det barnstorlekar med i mönstret, ca 4 år eller ska man välja ett annat mönster då?
    Med vänlig hälsning
    Lilian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack!
      Det finns ett vuxenmönster och ett barnmönster. När jag beställde hade de en kombinationsrabatt. Min äldsta dotter är 9 1/2 och henne köper jag 140 till och sydde 140 inga ändringar. mer än lite längre ärmar och 1 cm sömsmån. Isa hon blir 5 och hon köper vi 110/116 till. Denna är 110 med samma ändringar som Tindras. De är så roliga att sy. Hör av dig om du vill ha mer hjälp

      Radera
    2. Tack för ditt svar. Gillar både kragen och huvan så det blir kanske både ett vuxen- och ett barnmönster för mig med. Återkommer om jag kör fast. Tack snälla för hjälpen.
      Med vänlig hälsning Lilian

      Radera