fredag 11 oktober 2013

Efter en klick smör.....så nu äntligen!!!



Ja det är det som hände här hemma i vårt hus den 18 maj. Men med snabb insatts från min sambo och inte minst en granne. Så gick det väldans bra. Dessutom så är jag väldigt tacksam att vi har en brandstation bara ca 1 mil udan som kunde kolla så de inte låg och glödde någonstans. På grund av allt detta så klarade vi oss med rökskador i kök, vardagsrum och tvättstuga. Och så har hela husets saneras på pulver efter släckningen. Fast vi är väldigt tacksamma. vi hade en marginal på 2 min innan taket förmodligen tagit eld. Fy bara tanken..... Så på grund av detta har det varit väldigt tyst på bloggen och lite tid vid symaskinen. Som förövrigt varit på sanering pga pulvet. Dessutom har det ju varit lite annat att tänka på under denna tid eftersom vi inte kunnat bo hemma. Men nu så börjar det likna något. Köket och tvättstugan ät totalt renoverade och vi har börjat komma i ordning igen.Och i veckan kom mina symaskiner tillbaks hem igen...Så härligt!! Firar det med att sy färdigt några fjärilsmössor som nu är lagda på brevlådan 



Nu är det bara någon vecka kvar till EB-week och de ska jag ladda för nu ihelgen. Ska bli så kul!!
Trevlig helg, Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar