onsdag 27 november 2013

2 flugor i en smäll!


Ja det är precis var jag har lyckats med denna klänning. Inför EB-veckan fick jag nämligen tyg av snälla
Jenny som driver Znok Design. Hon har bl.a ett tyg med fjärilar på som var tänkt till att sy mössor av och pengarna skulle gå till EB-föreningen. Detta tyg var ganska tunt så det får bli vårmössor istället. Men Jenny skickade lite andra tyger oxå bla detta. Och när min moster beställde en klänning som skall ges bort till jul så tänkte jag att istället för att jag köper annat tyg för att sy i så tar jag ett av dem som som tillhör Eb-föreningen. För de tygerna har jag liksom lagt på en specifik plats. Och istället för att min moster betalar mig för omkostnader för material så får hon sätta in en slant på Eb-föreningens konto istället. Med andra ord 2 flugor i en smäll. Hon får klänningen hon vill ha  och Eb-föreningen får en slant på kontot. 
Modellen på denna klänning har blivit en favorit. Detta är den 4:e nu och en till är nästan färdig. Det kommer ifrån en av de senaste Ottobre tidningarna. Fast den är omgjord lite här och där.
Nej nu ska tomtemor jobba lite igen. Och börjar få massa möss-tyger hängandes på torkstativet. Så blev fjärilsmössor kommer att skickat iväg före jul.
/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar